Visma Collectors Effektiv sms-påminnelse


Visma Collectors tilbyr purring og inkasso tjenester for sine kunder. De ønsket en rimelig og effektiv måte å sende ut reminders og purringer for å kreve inn fordringer kunder har utestående, og få en høyere andel til å betale regningen.
 

Løsning

Visma Collectors valgte å ha en integrert SMS-løsning igjennom Eurobate, der de bruker SMS på purrerutiner og på inkasso. Visma anvender SMS både i forbindelse med fakturaforfall, purreforfall og selvfølgelig på inkasso. Tekstene i meldingen varierer i forhold til graden av antall dager forfall.
 

Reduksjon i purringer

Per Øivind Elvebakk, Director business development, sier SMS som integrert del av innfordringskjeden er svært effektivt. -Basert på våre egne analyser bidrar dette til å redusere gjennomsnittlig kredittid betydelig, og gir ca. 20 % færre purringer og inkasso. I tillegg til å oppnå en høyere løsningsgrad på inkasso før rettslig/overvåk.
 

Kundeuttalelse

  • Basert på våre egne analyser bidrar dette til å redusere gjennomsnittlig kredittid betydelig, og gir ca. 20 % færre purringer og inkasso
    Per Øivind Elvebakk, Director Business Development


visma_logo

Produkt benyttet:

SMS Gateway
Integrerte SMS-Tjenester i egne systemer. Med SMS Gateway får bedriften tilgang på alle våre API for masseutsendelse av BULK SMS i Norge