Kampanje – Bruk av SMS I markedskampanje

  • -

Oculos_Gsport_Verdikode_Mobil

Behov

Oculos gjennomførte en kampanje sammen med G-Sport og Pepsi Max der målet var å øke antall medlemmer i sin sportsklubb ”sportsglede”. De ønsket å bygge en kundeklubb ved å tilby noe annet enn konkurrentene og få noe ekstra med fokus på å skape godt innhold.
 

Løsning

Det ble gjennomført en markedskampanje med bruk av flere digitale flater. På hver Pepsi Max flaske var en rabattkupong som ga kunden 100,- i rabatt hos en G-Sport butikk. Kunden gikk gjennom en enkel registreringsprosess via QR kode og SMS kodeord ”SPORTSGLEDE” og ”PEPSIMAX” , og fikk så tilsendt en verdikupong på SMS.

Når som helst kan man innløse sine kuponger på nettsiden og man fikk tilsendt en mobil kupong på SMS som inneholder verdien på kupongen og en innløsningskode som skal registreres i G-Sport sin kasse system.På Pepsi Max sin Facebook-side kom det jevnlige oppdateringer om kampanjen, noe som skapte stort engasjement hos kundene og opptil 3000 likes på enkelte innlegg. Pepsi Max og G-Sport samarbeidet også om en webside der all informasjon om kampanjen var tilgjengelig. Her var det mulig for kundene å logge seg inn for å følge med på hvor mange poeng de hadde samlet.
 

Resultat

Kampanjen førte til over 30 000 nye medlemmer i G-Sport sin kundeklubb, og mer enn 100 000 kunder fra hele landet var involvert i kampanjen. Resultatet viser tydelig at dette var en kampanje som skapte entusiasme blant kundene. 11 000 kunder var med i en kvantitativ spørreundersøkelse, og resultatet viste at 86 prosent av respondentene var svært fornøyd med kampanjen. Kampanjen var nevnt i flere av de største avisene, og fikk generelt stor oppmerksomhet. Det ble sendt 250 000 SMS i løpet av kampanjen.

 

 

Registreringsprosess pepsimax